Børnehjems-medlemspakke - støt et vegetarisk hjem for fattige børn i Indien

Med en ”børnehjems-medlemspakke” til 325 kroner om året støtter du ikke kun Dansk Vegetarforenings arbejde i Danmark, men også et vegetarisk hjem for fattige og marginaliserede børn i Indien.

Du hjælper verdens fattigste på 4 måder:

1. Du støtter Dansk Vegetarforenings arbejde for i Danmark at fremme en mere ressourcevenlig madkultur, hvilket bidrager til at reducere efterspørgslen – og dermed priserne – på fødevarer globalt, hvilket er til gavn for mange af verdens fattigste

2. Du støtter et vegetarisk børnehjem i Indien, som gennem uddannelse og måltider hjælper fattige indiske børn til en bedre fremtid

3. Du støtter et børnehjem, som beviser, at verdens fattigste kan ernære sig vegetarisk på en sundhedsmæssigt forsvarlig måde

4. Eftersom maden på børnehjemmet er vegetarisk og ressourcevenlig, er den i princippet også med
til at modvirke stigende fødevarepriser, hvilket indirekte gavner andre fattige

Hvor godt kender vi børnehjemmet? Dansk Vegetarforening har, som bestyrer af Dr. Michael Larsens Vegetariske Børnefond, igennem mange år støttet et vegetarisk børnehjem i det sydlige Indien, Sri Kanyakumari Gurukula Ashram (SKGA).

Støtten er blevet givet via den danske NGO, Aktion Børnehjælp, som har samarbejdet med SKGA i over 40 år.

Midlerne fra børnefonden er især gået til at støtte børnehjemmets muligheder for at drive eget grøntsagslandbrug, som kan forsyne børnenes måltider med lokalt producerede råvarer og desuden mindske risikoen for, at prisstigninger på fødevarer generelt rammer børnehjemmets økonomi. Desuden kan en eventuel overskudsproduktion sælges i lokalsamfundet og derved give børnehjemmet flere midler til indkøb af de fødevarer, de ikke selv kan producere.

Går de 125 kroner direkte til børnehjemmet i Indien? Fra og med 2014 sendes de 119 kroner til Indien; de sidste 6 kr går til Aktion Børnehjælp, som sikrer, at midlerne i Indien anvendes fornuftigt.

Hvor meget hjælper 119 kroner i Indien? For 119 kroner kan du give et barn et sundt, varmt vegetarisk måltid tre gange dagligt i 2 måneder.

Hvordan tilmelder du dig? Hvis du allerede er medlem, så send en mail til kontakt(a)vegetarforening.dk eller ring på 70 22 40 01.

Hvis du ikke i forvejen er medlem, så kan du melde dig ind her.

Kan beløbet trækkes fra i skat? Dansk Vegetarforening er paragraf 8a-godkendt af Skat. Kontingenter kan ikke trækkes fra i skat, men de ekstra 125 kr vil være og blive bogført som en gave, der kan trækkes fra i skat. Hvis du er interesseret i denne mulighed, så husk at oplyse dit cpr-nummer, når du kontakter os (hvis du indmelder dig via betaling med kort, så anfør det i feltet til meddelelser).

Vil du gerne vide mere om børnehjemmet i Indien? Den nye medlemspakke administreres alene af Dansk Vegetarforening, som vil give medlemmernes samlede gave videre til børnehjemmet i Indien via Aktion Børnehjælp. Hvis du har spørgsmål vedrørende børnehjemmet og Aktion Børnehjælps arbejde i øvrigt, er du velkommen til at kontakte Aktion Børnehjælp. Læs mere på www.aktionb.dk.