VEGETARISKE RESTAURANTER

Se Dansk Vegetarforenings restaurantliste på et stort kort. Kortet er bygget i lag, og du kan vælge at filtrere de forskellige lag fra

VEGETARISKE SPISESTEDER I DANMARK
Dette kort indeholder restauranter, der er 100 % veganske eller vegetariske (grønne pinde i kort).
Ydermere er der også vegetarvenlige restauranter (gule pinde i kort).
De "gule" spisesteder skal overholde et par minimumskrav, som minimum 3 vegetarretter, og et kvalitetsniveau, der ligger over niveauet på et almindeligt "standardpizzeria". Dog er der "slækket" på kravene uden for de større byer, for at få dækket hele landet.

Har du kendskab til et godt sted, må du meget gerne kontakte os på restauranter@vegetarforening.dk.

V = Rabat til medlemmer af Dansk Vegetarforening. Se mere her

________________________________________________________________

Du er altid velkommen til at kontakte os med spørgsmål omkring vegetariske spisemuligheder i det ganske land.

Informationer om de enkelte restauranters køkkener er ikke fyldestgørende. Se de enkelte steders hjemmesider, for nærmere info. Flere steder tilbyder også catering.

Vegetar i Sverige
Sverige er meget vegetarvenligt land, og har en masse vegetarrestauranter og vegetarvenlige supermarkeder. Så skal du på ferie til Sverige, eller på en endagstur til Malmø, kan hjemmesiden veganistan.se anbefales. Her er en liste med vegetariske steder i hele Sverige, samt en selvstændig sektion med kort for Malmø, Stockholm og Göteborg.
Vi har også taget alle punkterne fra Veganistans Malmø-kort, og sat ind i vores eget kort. Så har du lade dig inspirere af Malmøs fantastiske udvalg. Overvejer du en indkøbstur til Malmø, kan vi oplyse, at togene normalt kører hvert 20. minut fra København, og en tur/retur billet fra København H til Malmö C koster 178 kr. (20 % billigere hvis du har Wildcard). Læs mere om DSB's Øresundsbilletter her.